Atram wycofany z obrotu

Kategoria

Główny Inspektorat Farmaceutyczny prosi pacjentów o zwrot do aptek trzech serii leku kardiologicznego Atram. Znaleziono dowody, że substancję pomieszano z innym lekiem.

Chodzi o serie 2561215 i 2510216 (chodzi tu o tabletki Atram 12,5 mg) i serię 2010216 (tabletki Atram 6,25 mg). Daty ważności leków przypadają na listopad 2017 roku (seria 2561215) i styczeń 2018 roku (pozostałe dwie serie).

Decyzję podjęto na skutek z pomieszania produktów leczniczych Neurol (lek psychotropowy) i Atram (lek kardiologiczny), w związku z czym pojawiły się obawy o zagrożenie zdrowia publicznego.

Obie substancje już wcześniej, od połowy sierpnia, zostały wstrzymane w obrocie, gdyż podejrzewano, że produkty zostały pomieszane. Wykryła to kontrola GIF w jednej z hurtowni. Informację przekazano do Czech, gdzie lek jest produkowany. Czeski urząd uznał, że zagrożenie jest na tyle poważne, że rozesłał ostrzeżenie do pozostałych krajów europejskich.

GIF zdecydował, że określone serie Atramu zostaną wycofane. Oznacza to, że pacjenci są proszeni o zwrot określonych serii leku do aptek.

GIF nie wie, czy podejmie decyzję o wycofaniu Neurolu, ale w przypadku tego leku nie ma dowodów na pomieszanie substancji.

Foto: Harbin, domena publiczna, Commons Wikimedia

Komentarze