Rząd i prezydent będą latać Boeingami

Kategoria

Do Inspektoratu Uzbrojenia obsługującego zamówienie na samoloty dla rządu i prezydenta wpłynęły dwie oferty. Obie dotyczą maszyn na bazie Boeinga 737-800. Negocjacje zaczną się jeszcze w styczniu, równolegle z koncernem Boeing i czesko-niemieckim konsorcjum Glomex-Lufthansa.

Dostawca ma zapewnić używany samolot najpóźniej do 11 listopada 2017 roku, oraz dwie nowe maszyny tego samego typu w latach 2020-2021.

Samolot używany na mieć nie mniej niż 132 miejsca, w podwyższonym standardzie. Samoloty nowe mają być dostarczone w wersji Boeing Business Jet2 (BBJ2) - dedykowanej do przewozów VIP. Bazują one na tym samym płatowcu co Boeing 737-800. Samolot w tej wersji ma zabierać nie mniej niż 65 pasażerów podróżujących w komfortowych warunkach oraz być wyposażony w systemy łączności niejawnej, systemy obrony i ochrony własnej. Oprócz samolotów kupimy pakiet logistyczny, dokumentację techniczną, szkolenie pilotów, operatorów systemów wyposażenia specjalnego, personelu technicznego i pokładowego.

W stosunku do standardowych Boeingów 737 wersja BBJ posiada wiele ulepszeń związanych z komfortem, osiągami i bezpieczeństwem, jak winglety na końcach skrzydeł zwiększające zasięg o 3-5%, większe zbiorniki paliwa do lotów międzykontynentalnych oraz możliwość lotu przez 3 godziny tylko na jednym sprawnym silniku.

Maszyny BBJ2 oparte na Boeingu 737-800, wykorzystywane są przez takie kraje jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Indonezja i Białoruś.

Zdjęcie: Boeing

Komentarze